Jednym z podstawowych składników wykształcenia człowieka jest umiejętność posługiwania się językiem ojczystym w mowie i piśmie. Z kolei, integralną częścią poprawnego pisania, jest opanowanie ortografii. Proces opanowania zasad ortograficznych jest dla dzieci trudny i długotrwały, dlatego nauka przez zabawę wydaje się być właściwą drogą do osiągnięcia sukcesu w tym zakresie. Fundamentem tych umiejętności jest dobre przygotowanie na początkowym etapie edukacji oraz rozbudzenie w uczniach wrażliwości ortograficznej. Głównym celem innowacji jest osiągnięcie przez uczniów umiejętności i nawyku poprawnego zapisu wyrazów oraz kontroli własnego tekstu. Wypracowanie pamięci wzrokowej i motorycznej wyrazów, samokontrola oraz systematyczne ćwiczenia będą prowadzić do automatyzacji poprawnego pisania.
Zapisywanie wyrazów odbędzie się z wykorzystaniem przyporządkowanych literom kolorów:
ó – różowy
rz – granatowy
ż – zielony
h – brązowy
wyjątki – czerwony
u i ch – czarny.