Go to main content

PODSUMOWANIE

Ostatnie zajęcia w ramach innowacji "Dobrzy koledzy" upłynęły pod znakiem "burzy mózgów". Przedszkolaki przypominały sobie kolejne utwory, w których spotkały się z przykładami koleżeństwa ("Śniadanie zajączka", "Kredki", "O wesołej Ludwiczce", "Nie płacz koziołku", "Jabłko".) Następnie podawały propozycje "Jaki powinien być dobry kolega". Wśród podawanych przykładów pojawiały się cechy będące przedmiotem omawianych utworów:

  • dostrzeganie cudzych potrzeb - niesienie pomocy
  • umiejętność współdziałania w grupie
  • odpowiedzialność za swoje postępowanie - troska o innych
  • podejmowanie sprawiedliwych rozwiązań.

Z zebranych propozycji powstał plakat "Dobrzy koledzy" pokazujący jakiego kolegę lub jaką koleżanką Pszczółki chciałyby mieć. Na koniec każde dziecko wykonało ilustrację do bajki, która najbardziej się im podobała. Zdecydowanie była to bajeczka W. Sutiejewa "Jabłko" będąca punktem wyjścia do rozmowy na temat podejmowania sprawiedliwych rozwiązań.