PLASTYKA BLIŻEJ NATURY
Uczniowie mogą uczyć się ochrony przyrody po przez wykorzystywanie w swojej pracy twórczej materiałów i przedmiotów niepotrzebnych bądź zużytych oraz po przez oszczędne gospodarowanie materiałów plastycznych. Realizowane na spotkaniach zagadnienia połączą teorię z praktyką, pozwolą bliżej poznać wybrane zagadnienia związane z ochrona przyrody, ekologią, wykorzystaniem surowców wtórnych i przedmiotów codziennego użytku do tworzenia prac plastycznych i technicznych. Dyskusje, obserwacje, działalność plastyczna i techniczna sprzyjać ma łatwiejszemu przyswajaniu wiedzy, umiejętności oraz ma dać wiele zabawy i możliwość rozwoju społecznego.
Główne cele innowacji:
- Wspomaganie wszechstronnego i harmonijnego rozwoju osobowości dziecka oraz rozbudzanie i rozwijanie jego wrażliwości estetycznej.
- Rozwijanie indywidualnych zdolności twórczych dziecka oraz rozwoju swobodnej ekspresji plastycznej.
- Rozszerzanie wiedzy oraz wspomaganie dziecka w zakresie intelektualnym, emocjonalnym, społecznym i artystycznym.
- Kształtowanie postawy proekologicznej.
- Uatrakcyjnienie zajęć pozalekcyjnych.