Go to main content

mLEGITYMACJA

mLegitymacja to uzupełnienie fizycznej (papierowej) legitymacji szkolnej – cyfrowa kopia, wyświetlana w smartfonie.

mLegitymacja może być wystawiona chętnemu uczniowi na wniosek jego rodziców.

Aby korzystać z mLegitymacji, uczeń musi pobrać na swój telefon bezpłatną aplikację rządową mObywatel.

Mobilną legitymację może otrzymać każdy uczeń, któremu wcześniej wydano tradycyjną wersję dokumentu – jest ona tylko kopią. W przypadku utraty ważności „tradycyjnej” legitymacji, mobilna wersja dokumentu będzie unieważniana. Szkoła będzie mogła unieważnić dokument także w przypadku utraty mLegitymacji – z powodu np. uszkodzenia, niepoprawnego działania, czy zgubienia urządzenia mobilnego, w którym była przechowywana.

Uczniowie mogą korzystać z mLegitymacji w tych samych sytuacjach, w których obecnie korzystają z tradycyjnych dokumentów. Nie tylko podczas kontroli biletów, ale także np. przy zakładaniu karty w bibliotece czy zakupie biletów do kina. mLegitymacja daje prawo do otrzymania dodatkowych, przysługujących uczniom, zniżek. Jej wydawanie umożliwia obowiązujące rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych.

Aby uruchomić mLegitymację należy:

1) Złożyć wniosek do dyrektora szkoły o wydanie mLegitymacji. Wnioski prosimy składać w sekretariacie szkoły.

2) Wysłać na adres mail mlegitymacja@zsp2czechowice.pl jako załącznik zdjęcie legitymacyjne w formacie JPG lub JPEG w rozmiarze do 5 MB, podpisane imieniem i nazwiskiem ucznia oraz klasą.

3) Pobrać Aplikację mObywatel, potwierdzić regulamin.

4) Po otrzymaniu ze szkoły kodu aktywacyjnego uruchomić System na urządzeniu.