Podstawowym zadaniem gier w edukacji jest stworzenie odpowiednich warunków do uczenia się z wykorzystaniem środków, które często kojarzą się dzieciom z zabawą. Jest to dla dzieci sytuacja bezpieczna, zwykle nie odnosi się w niej porażek, za to doświadcza się przede wszystkim radości z funkcjonowania w grupie w określonych fikcyjnych rolach. Widząc przed sobą kolorowe rekwizyty, drobne przedmioty, plansze, czasem nawet ulubione zabawki, dziecko chętniej przystępuje do pokonywania trudności, które za chwilę przed nim postawimy.
Podejmując kolejne wyzwanie innowacyjne Mróweczki rozwijały praktyczne umiejętności zastosowania wiedzy matematycznej w czasie gry: wspólnego rozwiązywania zadań stawianych im do wykonania, rozwijania zdolności do wysiłku emocjonalnego w sytuacjach pełnych napięć. To był czas wspaniałej zabawy, radosnych chwil, wybuchów entuzjazmu i jęków po niefortunnych decyzjach. Dzieci bawiły się świetnie i zaproponowały powtórzenie zajęć z grami.