Go to main content
Wersja normalna A Wersja kontrastowa A Wersja jaskrawa A Wersja kontrastowa jaskrawa A Zmniejsz rozmiar czcionki A- Zwiększ rozmiar czcionki A+

CZYTAM WIĘC JESTEM - PAŹDZIERNIK

Październik obfitował w rozliczne działania w ramach innowacji czytelniczej: „Czytam, więc jestem.”. Pierwszy moduł dotyczył czytania poezji i jej analizy na lekcjach języka polskiego w klasach 8A, 8B, 8E, 8F – od Jana Kochanowskiego do Wisławy Szymborskiej. Poeta renesansu i jego artystyczny język przypominał nam arrasy… bo jest tak kunsztowny i zabytkowy. Następnie zmierzaliśmy w kierunku polskiej Noblistki – odwiedziliśmy jej Fundację i refleksyjnie wsłuchaliśmy się w utwory, odkryliśmy artyzm oraz puentę. Ponadto napisaliśmy listy do rówieśników, w których zastanawialiśmy się „Dokąd prowadzą polscy Nobliści?”. Dwa z nich – Karoliny Adamowicz i Julii Foltak obecnie biorą udział w Ogólnopolskim Konkursie Literackim w Lublinie.

Drugi moduł skupiał się wokół studiowania reguł ortograficznych, stosowania ich podczas zapisu oraz utrwalenia tekstów dyktand opublikowanych dla potrzeb treningu. Dodatkowo sięgnęliśmy po podręczniki do historii Polski. Dzięki tak solidnej pracy efektywnie wzięliśmy udział w szkolnym etapie

Dyktanda Niepodległościowego „Po polsku o historii”. Świadczy o tym werdykt jury, który głosi, że Naszą Dziesiątkę w etapie wojewódzkim będzie reprezentowało aż siedmiu finalistów z klas ósmych: A. Brzeska, Z. Mieszuk, S. Mańdok, S. Szulik, O. Rożeń, J. Kremser, I. Grubka!

Trzeci moduł obejmował mądre przedstawienie swoich ekologicznych poglądów, argumentowania, aby przekonać do swoich racji rówieśników, dorosłych oraz babcie i dziadków. Dlatego pisaliśmy piękne Listy dla Ziemi, które będą reprezentować Naszą Dziesiątkę podczas Ogólnopolskiego Dnia Ziemi. Ponadto promowaliśmy ekologiczne plakaty, zapoznawaliśmy społeczność szkoły z ich treścią, a także samodzielnie wykonaliśmy baner: „SP10 - bądź eko!”.

Czwarty moduł obejmował pracę świetlicy szkolnej. Skupiliśmy się wokół publikacji książkowych dla młodszych uczniów z klas 1-3. Pomysłowość zajęć przyciągała do książeczki, książki i księgi. Dała wytchnienie po lekcjach, uczyła intelektualnego relaksu, a przy tym oczywiście bawiła i uczyła. Szczegółowe relacje są systematycznie publikowane na facebooku szkoły i właśnie tam zapraszamy zaineresowanych!