Go to main content
Wersja normalna A Wersja kontrastowa A Wersja jaskrawa A Wersja kontrastowa jaskrawa A Zmniejsz rozmiar czcionki A- Zwiększ rozmiar czcionki A+

NIE MAM CZYM RYSOWAĆ

Podczas drugiego spotkania w ramach innowacji ,,Dobrzy koledzy”, dzieci z grupy ,,Pszczółek” brały udział w zajęciu ,,Nie mam czym rysować”.

Przedszkolaki w skupieniu wysłuchały czytanego przez nauczycielkę opowiadania M. Musierowicz ,,Kredki”.

Po krótkim omówieniu treści, dzieci opisywały wygląd zewnętrzy oraz zachowania głównych bohaterek utworu. Bez problemu zauważyły różnice między dobrze ubraną i dumną ze swoich nowych kredek Pauliną a posiadającą tylko cztery kredki i skromne sukienki Wioletką.

Głównym punktem zajęcia, było wybranie sobie jednej z dziewczynek za koleżankę. Aby przedszkolaki nie sugerowały się opinią rówieśników, dostały po papierowym serduszku i miały umieścić go w koszyku pod wybraną osobą.

Mimo, iż dzieci podczas wypowiedzi na temat przedstawionego zdarzenia przejawiały dużo sympatii dla Wioletki, chwaliły jej pomoc okazaną koledze, to podczas samodzielnych wyborów okazało się, że zdecydowanie więcej serduszek otrzymała Paulina.

Przebieg zajęcia obrazuje sposób postrzegania innych osób przez młodsze dzieci przedszkolne. W dalszym ciągu bardzo atrakcyjne są dla nich cechy zewnętrzne i stan posiadania.

Po omówieniu wyników ,,głosowania” na ,,dobrą koleżankę” większość dzieci chciała jednak zmienić swój wybór.

Wykorzystanie przykładów zachowań bohaterów literackich, pozwala na powolne kształtowanie u przedszkolaków właściwego systemu wartości.