Go to main content
Wersja normalna A Wersja kontrastowa A Wersja jaskrawa A Wersja kontrastowa jaskrawa A Zmniejsz rozmiar czcionki A- Zwiększ rozmiar czcionki A+

BABCIA GOES TO HOLLYWOOD

BABCIA GOES TO HOLLYWOOD

Zajęcia w programie edukacyjno-społecznym „ Liga Naukowa z  Lotosem – Zdolni z Czechowic Dziedzic. Gminy z zapałem” rozpoczęły się 29 października i zostały przeprowadzone według załączonego harmonogramu. Głównym celem zajęć było dotarcie do osób starszych, w tym przypadku babć uczniów, i dostarczenie im takich wiadomości z języka angielskiego, aby babcie nabrały pewnego rodzaju pewności językowej.

Zajęcia rozpoczęły się od wprowadzenia podstawowych zdań, takich jak przedstawienie się, powiedzenie ile ma się lat, skąd się pochodzi i jakie ma się hobby. Zadania zostały wykonane zarówno przez dzieci jak i ich babcie. Niektóre dzieci uczyły babcie stacjonarnie, inne korzystając z tabletów i telefonów, z powodu odległości dzielącej rodzinę.

Kolejnym zadaniem było przygotowanie brytyjskiej potrawy przez dzieci wspólnie z babciami, na podstawie filmu na serwisie YouTube w języku angielskim. Składniki potrawy i proces przygotowania został omówiony podczas konsultacji z dziećmi, natomiast prawdziwe pieczenie zostało przeprowadzone u dzieci w domach.

Kolejnym punktem naszego planu było nauczenie się najbardziej potrzebnych zwrotów podczas podróży zagranicę. Zauważyliśmy, iż większość rzeczy można wykonać używając telefonu komórkowego. Rozmową, którą dobrze jest znać jest zamawianie w kawiarni i restauracji. Dlatego też postanowiliśmy przenieść nasze działania do realu. Skontaktowaliśmy się z kawiarnią „Czekoladowa” w Czechowicach-Dziedzicach. Po rozmowach z panią manager postanowiliśmy nasze działania przenieś właśnie do tej kawiarni. Część kwoty do wydania na pomoce dydaktyczne postanowiliśmy przeznaczyć na zakupy właśnie w tej kawiarni, jednakże cała rozmowa dotycząca zamówienia słodkości odbyła się w języku angielskim, dzięki uprzejmości pracującej tam pani Patrycji, która również włączyła się w naszą akcję. Zamówione produkty zostały skonsumowane. Akcja miała jednak ciąg dalszy, ponieważ 11 grudnia 2021 udaliśmy się do restauracji razem z babciami biorącymi udział w projekcie. Spotkanie to zostało poprzedzone całą serią lekcji pomiędzy dziećmi i babciami, które miały przygotować babcie do zamówienia w restauracji w języku angielskim. Babcie przyszły na spotkanie bardzo dobrze przygotowane, poradziły sobie wspaniale podczas zamawiania. Był to również ich czas, aby mogły się poznać w realu, porozmawiać, wymienić doświadczenia.

Ostatnim punktem naszego projektu było uświadomienie możliwości wykorzystania telefonu komórkowego podczas pobytu zagranicą, nie tylko w kraju anglojęzycznym. Wykorzystywaliśmy funkcję Obiektyw Tłumacz. Tłumaczyliśmy zwroty zarówno z języka polskiego na język angielski, jak i odwrotnie. Haseł do przetłumaczenia poszukaliśmy w szkole z dziećmi, później w restauracji z babciami. Również dzieci razem z babciami otrzymały na zadania przetłumaczyć kilka krótkich haseł samodzielnie, szczególnie takich, które możemy spotkać na mieście, na ogłoszeniach, w miejscach pożytku publicznego.

Restauracja „Czekoladowa” bardzo przychylnie podeszła do naszego projektu, istnieje możliwość dłuższej współpracy.

Wszelkie działania rejestrowaliśmy na fotografiach oraz filmach. Wizyta w restauracji 11 grudnia 2021 stanowiła oficjalne zamknięcie części pierwszej projektu oraz jego podsumowanie.

Opiekun projektu: Aneta Górska-Janusz